Translater

teller

dinsdag 10 maart 2015

panpastel blik


Weer even lekker met mijn PanPastel gespeeld. 
Deze keer aan de slag gegaan op een metalen koffie blik wat een straf om zo weer  een werkstukje te maken ;-)













Zo nu eerst maar eens uitleggen hoe ik dit blik bewerkt heb :


Dit is de basis ,, gewoon een leeg metalen koffie blik ;-)



Je begint met het blik  3 keer  in de Gesso te zetten.
De laatste laag is gedaan met  Gesso voor Pan Pastel.



Daarna ben ik met het mooie bladeren masks en moldingpaste aan de slag gegaan en heb daar 2 zijkanten mee gedaan .



                                      


De voor en achterkant heb ik bewerkt met een mask van een boom en natuurlijk ook weer moldingpaste .




Dit even heeeeeeeeeel goed laten drogen en toen eroverheen gegaan met de volgende kleuren PanPastel:

740.5 Burnt Sienna
380.3 Red Iron Oxide Shade 
740.3 Burnt Sienna Shade 
380.1 Red Iron Oxide Ex Dark 
280.3 Orange Shade 



Het geheel gefixeerd .

Her en der tekst stempel afdrukjes gezet met  bruine Archival inkt 




Daarna met een zwart potlood lijnen om de bomen , takken en bladeren getrokken zodat t wat dieper lijkt !







 De voorkant van t blik ....


de zijkant van t blik .





Zo ik hoop dat ik jullie weer een beetje inspiratie heb kunnen geven ;-)

Bedankt voor t kijken , liefs Rosita 



5 opmerkingen:

  1. Wauw wat een werk maar wel heel mooi.
    groetjes Peter en Wendy.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. whow Rosita wat ontzettend gaaf weer. En dat van een doodgewoon koffieblik prachtig gewoon. Gr. Inge
    ps tot zondag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf blik! Leuk om te zien hoe het opknapt.
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Rosita wat heb je dat knap gedaan zeg !
    Bedankt voor de duidelijke tutorial ! Ik ga het op mijn todo lijstje zetten !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig idee Rosita!!! Hij is mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel dat je een berichtje op mijn blog achterlaat , ik lees ze altijd met heel veel plezier , liefs Rosita