Translater

teller

maandag 25 augustus 2014

Artists Around the World Bloghop


Vandaag is t mijn beurt om jullie te laten zien wie of wat ik ben ;-)
Ik doe mee aan de Artists Around the World Bloghop .

Op deze manier laten creatievelingen over de hele wereld zien wat ze maken en wie ze zijn . 
De bloghop was tot nu toe in t engels maar ik ben happy dat t nu ook in  nederlands kan want engels typen is niet zo favoriet bij mij ;-)

Ik ben daarvoor gevraagd door Yvonne van Hoof  . Yvon ken ik al heel wat jaartjes ...ze heeft een prachtig blog stempelyvon dat zeer de moeite waarom is te gaan bekijken want ooo wat maakt deze dame geweldige projecten ;-)

Vandaag dus mijn dag om me een beetje meer bloot te geven aan jullie hahha .
Door middel van 4 vragen hoop ik dat jullie een klein beetje inzicht krijgen in wie of wat ik ben ...


Vraag 1 : Hoe werkt mijn creatieve proces ...

OOO ja hoe leg ik dat nu uit ...
Ik zie iets ............
Mijn radertjes gaan draaien ................
En voor ze uitgedraaid  zijn heb ik t item al gekocht om er mee aan de slag te gaan hihihi .

Ben dol op rommelmarkten en kringloop winkels en oooo wat is daar vaak veel moois te vinden !! 

Gisteren was er weer een heerlijk grote carboot sale in Oss en daar ben ik weer eventjes helemaal los gegaan ;-)
In mijn tas zijn 5 prachtige veren bloemen terecht gekomen , 3 metalen dienbladen , een mooi houten kistje , een oude leren camera/akte koffer, 2 metalen voer of meel schepjes 2 zakken met plastic steentjes
 en dan nog eens een waanzinnig gave foto frame voor 9 foto's.

Het houten kistje word weer een creepy kist met  muizen , ratten , spinnen , doodskoppen ed erin ;-)



Ik sta voor de kraam waar de leren camera koffer staat en meteen zie ik dit al voor me met een mooi foto album erin ....




Deze schepjes ..ooo daar kom ik vast wel weer een grote lijst of kist voor tegen om ze op te maken ;-)




De bloemen gaan waarschijnlijk gesprayd worden met gesso en glimmermist of misschien komen ze wel in 1 van de metalen lijsten ,...tja variëren kan altijd nog ;-)





                                          De metalen dienbladen worden vintage foto lijsten ..




Deze heerlijk grote foto lijst gaat waarschijnlijk helemaal bewerkt worden a"la steampunk ;-)




Dus je ziet t ...ideeën genoeg euh soms een beetje teveel ;-)
Dagen zijn te kort , nachten veeeeeeels te lang hahaha ik stel voor dat we dagen van 20 uur maken veel meer tijd om lekker te freubelen ;-)


Vraag 2 : Waarin verschilt mijn werk op t gebied en stempelen en mixed media met dat van anderen ?


Hmmm eigenlijk heb ik daar geen idee van, ik doe de dingen die ik graag doe , ik knoei en klieder.
Zet mijn tafel vol met inkten , verf , stempels en  begin aan een kist , doos , kaart , art journal  , canvas of wat dan ook Ik heb een eigen stijl , idee en werkwijze van dingen doen ..
Ik houd  totaal niet van t namaken  van ander mans werkstukken , ik wil origineel en uniek zijn in de dingen die ik maak !

Dit is t allereerste werkstuk dat ik op mijn blog geplaatst heb op 8 april 2010 , dit was zo'n beetje de eerste keer dat ik aan de slag ging met iets wat mixed media genoemd werd ;-)
Een houten 3 luik van kaiser craft , bewerkt met gesso , daaroverheen rechtstreeks met de distressinktkussen gegaan en t wat uitgepoetst met billendoekjes .
Stempelafdrukken met stazon erop gezet  , labels beinkt en bestempeld , lintjes erdoor , harten geponst (dankjewel Hellen voor de prachtige pons heb m nog steeds en  ben er dol op ;-) ) stroken papier gescheurd ,bloemen beinkt , foto en teksten erbij en ooo wat was ik trots op mijn eerste mixed media  werkstuk hihihi .





Nu 4 jaar later maak ik hele andere dingen zoals deze canvas


deze ...


deze meer modern 



Tim holtz canvas ...

heerlijk om te doen ...





heerlijk aan de slag met een vogelhuisjes bouwpakket 


Kaarten maken met stempels en distressinkten ,


toen...



nu ...





vraag 3 : Waar ben ik op dit moment mee bezig ?

Eerst eens eventjes genieten van wat tijd voor mezelf . 
Ik heb afgelopen week mijn baan opgezegd en hoop nu weer wat meer tijd voor leuke dingen te krijgen en weer wat meer te kunnen genieten van  mijn hobby en mijn creatieve bezigheden .

Heb nog een flink aantal ideeën  in mijn bolletje waar ik nog mee aan de slag wil .
Dan komen er de komende tijd ook nog een paar vriendinnetjes van me langs om heerlijk een dagje te freubelen dus ik ga me zeker niet vervelen ;-)

Ook  heb ik nog de mazzel dat ik designteam lid ben voor kicostamps , scrapplazalet'sgetbizzee, panpastel en webshopmargo hoezo ben ik een bofbips ;-)

Heerlijk demo's geven op beurzen en in winkels ooo wat  doe ik dat graag ,ik ben blij dat t beurs seizoen weer begonnen is .

Lekker aan de slag met workshops geven hier in mijn freubelkot is ook 1 van favoriete bezigheden dus eigenlijk altijd tijd tekort ;-)

Dus dat is eigenlijk waar ik op dit moment mee bezig ben.


vraag 4 : Waarom doe ik wat ik doe ??

Tja daar is maar 1 antwoord op ..
Omdat ik NIET anders kan hahaha .
Ik geniet van t bezig zijn met stempels , inkten , sprays , mdf , papier , klei het maak niet uit
wat ik voor mijn neus krijg ik zal en moet er wat mee maken .
Ik heb zowat iedere dag wel inkt aan mijn vingers en als ik dat niet heb dan ben  ik niet happy !






Ik loop s'morgens  meteen mijn freubelkot in . 
De lamp aan , muziek aan ...Q music is favoriet ;-) 
Pc opstarten en waterkoker aan  voor een kopje thee.
De hondjes liggen lekker voor de kachel in het kot en ik geniet van mijn eigen plekje .
Gewoon een half uurtje IKKE tijd en opladen voor een drukke dag .
PUUR GENIETEN !!! 



Zelf heb ik gelukkig ook weer 2 dames gevonden die voor jullie as maandag 1 september weer wat aan jullie laten zien .


Kijk maar eens op t blog van : janneke 

 Al heel wat jaartjes een vriendinnetje van me en samen freubelen  we dan ook heel wat af zowel  in real life of via skype en ooo dan kletsen we samen wat af ;-). Ook zij is graag bezig met mixed media , kaarten maken , en  het alteren van dingen .


En dan de fb site van :

Danielle heb ik op een workshop art journaling leren kennen ,meteen een vriendin erbij ahhaah  en ze heeft t in de vingers hoor ;-)
Langzaam maar zeker heeft ze haar eigen stijl ontwikkeld en de laatste  tijd is ze vooral bezig met mooie gezichten maken en schilderen en oooo wat komen daar een geweldige projecten uit te voorschijn !!

Deze dames plaatsen op 1 september weer wat voor de bloghop ...dus ik zou zeggen ...kijken ;-)

Zo ik hoop dat jullie nu een beetje wijzer zijn met wie of wat ik ben ;-)

Bedankt voor t kijken , liefs Rosita 


3 opmerkingen:

  1. Hahaha, dat wist ik allemaal al. Als je maar lekker kan kliederen!
    Leuk verhaal.
    Liefs, Je zus (misschien tot donderdag?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Rosita,
    Nogmaals harstikke bedankt dat je mee wilde doen aan de bloghop toen ik dat aan je vroeg!
    En wat heb je een mooi bericht gemaakt meis! Geweldig leuk om te lezen, prachtige werkstukken erbij, en een mooi verhaal bij de vier vragen zodat wel je allemaal nog een beetje beter leren kennen met wat je doet, en hoe, en waarom ..... en dan komen die prachtige werkstukken tot stand!
    Heel leuk bericht, dank je wel.
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal Rosita, goed herkenbaar

    chantie ,,,

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel dat je een berichtje op mijn blog achterlaat , ik lees ze altijd met heel veel plezier , liefs Rosita