Translater

teller

woensdag 20 februari 2013

Berenbordje

Soms ben ik ook wel eens met heeeeeeeeele andere dingen bezig dan stempels ,inkten en papier.
Het schilderen op bordjes ,kopjes en glazen vindt ik ook heel erg leuk om te doen en daarom wil ik jullie dit ook eens even laten zien .
Het was  heel wat jaren geleden dat ik zoiets gemaakt heb maar toen ik de site van  cchobby een super fijne  verf hiervoor  tegen kwam genaamd Porcelaine  toen moest ik daar toch weer eens mee aan de slag ;-)

Met 2 kleindochtertjes is natuurlijk heel erg leuk als oma zo aan de slag gaat  en wat is er nu leuker dan zelf een servies te kunnen maken voor de dametjes ;-).

Ik heb een gewoon wit soepbord gekocht en ben daarmee aan de slag gegaan.
Ik heb een leuke tekening opgezocht en gekeken of deze op het bord paste.
JAAAAAA zelf tekenen kan ik dus totaal  NIET dus een kleurboek is voor mij perfect ;-)
Daarna heb ik eerst carbonpapier op het bord gelegd en daar de tekening weer op gelegd.
Toen met een niet al te scherp potlood de tekening voorzichtig overgetekend.
De tekening en het carbonpapier van het bord gehaald en toen kon ik mooi de lijntjes zien van de contouren om zo aan de slag te gaan met inkleuren .

Als eerste heb ik met een dik penseeltje de buitenlijntjes van het beertje getekend met zwarte porcelaine.
Daarna het beertje ingekleurd met licht en donkerbruin en het snuitje met beige.
Wat wit in de oogjes en het neusje niet vergeten ;-)
Daarna aan de slag om de rand te maken en dat heb ik gedaan door middel van wat verf op een schoteltje aan te brengen en dan met een sponsje heel zachtjes wat verf op te nemen en dit op de rand van het bord te deppen net zolang tot het resultaat was zoals ik t wou hebben ;-).
Toen lekker gaan spelen met wat kleurtjes bruin en groen om wat takjes ,grasjes en blaadjes te maken en jaaaa dat lukt nog wel zonder tekening ;-). 

Het kan gewoon in een normale keukennoven afgebakken worden  ,vergeet alleen niet dat het KOUD in de oven  gaat er pas weer uitgehaald mag worden  als het weer KOUD is , dat wil zeggen als het servies weer afgekoeld is .
Haal je het er eerder uit dan beschadig je al snel je tekening en dat is natuurlijk ontzettend jammer.
Ik zet het s'avonds in de oven en laat het dan s'nachts afkoelen en haal het er s'morgens weer uit .
Het  is na het 'bakken' vaatwaschine 'vast dus heerlijk voor het dagelijkse gebruik ;-)


Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden ,het is weer eens iets heeeeeeeeeeel anders dan wat jullie van me gewend zijn hahaahh.

bedankt voor t kijken , lieve groetjes Rosita 


15 opmerkingen:

  1. Wat leuk zeg! En ook leuk hoe je het beschrijft, want ik ben ook helemaaaaal geen tekentalent, maar ik kan me voorstellen hoe je met overtrekken, sponsen en fantasietakken dit mooie geheel krijgt. Ik vind het eindresultaat prachtig en wat een leuk idee om voor je kleindochters een servies te maken! Ik had vroeger ook een serviesje, wordt nog steeds gekoesterd. En och, mocht er onverhoopt toch een stukje afbreken, dan maakt oma vast wel weer een nieuw exemplaar :-) groetjes joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt heel mooi en inderdaad helemaal wat anders. En erg leuk om dit voor je kleinkinderen te maken.Ik zit zelf ook op een boetseerclub en heb daar ook serviesjes voor de kleintjes gemaakt inmiddels al een bordje gesneuveld en weer'n nieuw gemaakt.Schilderen is ook zo lekker ontspannend hé. Groetjes en tot 9 Maart dan ben ik er weer bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wooow wat gaaf! Daar mogen de dametjes wel heel blij mee zijn! Knuf, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is heel erg leuk! Mooi gemaakt hoor. Daar zullen de dames heel blij mee zijn.
    Groetjes,
    Nettie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig bordje is dat, Rosita!! Super leuk gedaan!!

    Groetjes, Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig bordje Rosita, heel mooi gedaan voor je kleindochters....

    groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, fantastisch... SUPER !
    Daar zullen kleine dames wel heel blij mee zijn...
    Groetjes, Anreda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig hoor!!
    Wat zullen de kleindochters blij zijn met zo'n creatieve oma!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat zullen je kleindochter hier blij mee zijn! En helemaal met zo'n creatieve oma!

    XXX, Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oo wow dit is echt super mooi en leuk, lekker he zo bezig zijn.

    liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Rosita,

    Wat is dit gaaf zeg !!!!
    Toch misschien nog mogelijk om een eigen Krea2day servies te maken.
    Kunnen ze hier ook nog van een roze bordje eten.
    Wat zulen de meisjes trots zijn op oma.

    Groetjes Cynthia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat zullen je kleindochters hier blij mee zijn .wat is dat bordje leuk en mooi.
    dat wil iedere oma wel voor haar kleindochter.
    Liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ziet er goed uit zeg. Hij is erg leuk geworden. Hij kan zo aan de muur!
    Liefs, Trees


    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel dat je een berichtje op mijn blog achterlaat , ik lees ze altijd met heel veel plezier , liefs Rosita