Translater

teller

zaterdag 5 oktober 2013

Zeemeeuw mok

Deze mok is een beetje geinspireerd  op de mooie zeemeeuw foto's die de afgelopen tijd gemaakt , dacht  daar kan ik er ook wel eens mee aan de slag op een mok en zie hier .......het is gelukt ;-)


Ook deze keer weer aan de slag gegaan met Porcelaine verf .
Deze verf is ontzettend fijn om op borden , schalen , vazen , bekers en mokken te gebruiken en ik ben dan ook  weer aan de slag gegaan met een  mooie gele mok .




Het patroon heb ik gemaakt door middel van een stencil op de mok te plakken .

Ik ben aan de slag gegaan met een heel oud hard penseeltje en heb de verf stippeltjes gewijs op de beker aangebracht .
Eerst de oranje/ bruine zandkleur ,en daarna het water in blauw. houten paal  en touw in 2 tinten bruin , en de meeuw in 2 kleuren grijs en wit.

Het mooie van De porcelaine verf is dat je kleuren ook heel goed kunt mengen en daardoor iedere keer weer een ander effect krijgt;-).

24 uur laten staan zodat de verf mooi wat kan drogen en daarna de mok de over in , 35 minuutjes op 150 graden .
Toen de oven klaar was  deze uitgezet en de mok er gewoon s'nachts in laten staan zodat hij s'morgens goed afgekoeld was.


De geweldig fijne porcelaine verf is te koop bij cchobby Ik zou zeggen ga daar eens kijken want ze hebben heel erg keus;-).

Zo toch weer eventjes een zonnig gevoel , het begint al echt te herfsten en ik verlang nu alweer terug naar de zomer ..ZON .ZEE ... STRAND ...

Ik wens jullie nog allemaal een fijne dag toe , bedankt voor t kijken op mijn blog ...
liefs Rosita 

5 opmerkingen:

  1. Wat knap, zus.(*_-) Die vogel vind ik echt heeeel mooi.
    Kan die mok nou ook in de afwasmachine?
    Liefs, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi vriendin. Super gemaakt weer.
    Ga zoooo door en je hebt zo een heel servies bij elkaar hihi.
    Liefs Jeanny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie herinnering zo! Jij blijft ook maar gebruiksvoorwerpen pimpen tot mooie dingen! Fijne zondag verder, liefs, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel dat je een berichtje op mijn blog achterlaat , ik lees ze altijd met heel veel plezier , liefs Rosita